söndag 30 mars 2014

En soffa av lastpallar

En kollega tipsade mig om hur man enkelt kan fixa snygga utemöbler av gamla lastpallar. Pinterest var som vanligt fullt av inspirerande bilder och så här ser nu min soffa/säng ut med madrass, tyg och kuddar som jag köpte på IKEA förra helgen. Men jag borde absolut ha köpt 2-3 likadana kuddar till! 

Man har kanske ingen större nytta av soffan ännu men jag var ju tvungen att kolla hur slutresultatet blev så därför plockade jag ihop allt. Fast ganska skönt var där nog på eftermiddagen och så ser det ju fantastisk somrigt ut. Jag hoppas på många sköna läsupplevelser här i sommar. Om man hängde upp ett myggnät kunde man kanske sova här om det blir olidligt varmt i sovrummet. Först täntke jag måla lastpallarna vita men det är ju helt onödigt eller hur för visst är det snyggt så här? Och lastpallarna fungerar säkert utmärkt som bokhyllor sen i sommar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar